Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

Δεξιότητες για Παιδιά του Δημοτικού Προάγοντας την Προστασία του Παιδιού (από έκδοση του ΚΕΘΕΑ εγκεκριμένη από το Π.Ι.)







Χθες παρακολούθησα μια επιμορφωτική ημερίδα με γενικό θέμα;<<Βιωματικά εργαστήρια για εκπαιδευτικούς ΠΕ70>>. Για τους εκπαιδευτικούς της δευτέρας το θέμα ήταν:
α) Η δημιουργία θετικού κλίματος στην τάξη.
β) Πρακτικές διαχείρισης μαθησιακών δυσκολιών μέσα στην τάξη. Την εισήγηση την έκανε η συνάδελφος Αγγελική Καραμπεροπούλου, η τάξη με τον ήλιο. 

Και τα δύο εργαστήρια ήταν πολύ καλά,αλλά το πρώτο μου <<κέντρισε>> το ενδιαφέρον και σκέφτηκα να το μοιραστώ μαζί σας. Το πρόγραμμα έχει εκδοθεί  από το ΚΕΘΕΑ.

Ενότητα 1. Εγώ ένας ξεχωριστός άνθρωπος

Περίληψη μαθήματος
Τίτλος1.1 Η μοναδικότητά μου
Προτεινόμενος χρόνος  45-60 λεπτά
Εισαγωγή
Για τα μεγαλύτερα παιδιά: Ζωγραφίζοντας το όνομα τους.
Για τα μικρότερα παιδιά: Το «μαγικό» κουτί.
Δραστηριότητα 1
Εγώ - Ένας ξεχωριστός άνθρωπος Τι με κάνει ξεχωριστό;
Τι μπορώ και τι δεν μπορώ να κάνω;
Όλοι  μαζί - ανταλλαγή και συζήτηση.
Δραστηριότητα 2
Δραστηριότητα 2
Ο κόσμος μου
Για τα μεγαλύτερα παιδιά: προσωπικοί χάρτες.
Για τα μικρότερα παιδιά: πορτρέτα του εαυτού τους ή προσωπικά λουλούδια.
Συνέχεια και αξιολόγηση
«Κάτι που έμαθα σήμερα για τον εαυτό μου, και με κάνει να αισθάνομαι όμορφα είναι...»
Ομαδική συζήτηση και ανταλλαγή.
Εργασίες για το σπίτι και την οικογένεια 
Συμπληρώνουμε τα ατομικά τετράδια «Χαίρομαι που είμαι εγώ γιατί...».
Ζητάμε από την οικογένεια να συμπληρώσει τρία θετικά πράγματα για τα παιδιά ως επίλογο στα τετράδια.

Σκοπός του μαθήματος
Να βοηθήσει τα παιδιά:
- να συνειδητοποιήσουν πως είναι άτομα μοναδικά και ξεχωριστά, αναγνωρίζοντας τις δυνάμεις, τις ικανότητες και τα ατομικά χαρακτηριστικά τους.
- να αρχίσουν να συνειδητοποιούν τις επιρροές και τις σχέσεις που διέπουν τον κόσμο τους.
- να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση τους, εκτιμώντας τις δεξιότητες και τα επιτεύγματα τους.

Θα χρειαστείτε:
  • στυλό, μολύβια, μικρά και μεγάλα φύλλα χαρτί.
  • έναν πίνακα ή μεγάλα φύλλα χαρτί σε πίνακα και χοντρούς μαρκαδόρους.
  • ψαλίδια και κόλλα. I κομματάκια χαρτί.
  • χαρτί για ταμπελίτσες.
  • μικρά καθρεφτάκια - ένα για κάθε δύο παιδιά.
  • Για τα μεγαλύτερα παιδιά, προσωπικούς χάρτες (μπορούν να τους ετοιμάσουν τα παιδιά).
  • Ζωγραφίστε έναν κύκλο στο κέντρο ενός μεγάλου φύλλου χαρτιού με ακτίνες που καταλήγουν σε οκτώ ελαφρώς μικρότερα φύλλα γύρω γύρω. Το μέγεθος τους εξαρτάται από το μέγεθος του χαρτιού.
  • Για τα μικρότερα παιδιά ένα «μαγικό» κουτί. Θα χρειαστείτε ένα κουτί με καπάκι και έναν καθρέφτη τοποθετημένο στον πάτο του κουτιού με την πρόσοψη προς τα πάνω.
  • Για τα ατομικά λουλούδια θα πρέπει να κόψετε το περίγραμμα λουλουδιών, τα πέταλα των οποίων θα πρέπει να ξεχωρίζουν και να έχουν στρογγυλό κέντρο.
  • ατομικά τετράδια.

Προεργασία του μαθήματος
Ζητήστε από τα παιδιά να βρουν τη σημασία του ονόματος τους και να μάθουν πώς επιλέχθηκε γι' αυτά, επίσης να φέρουν στο μάθημα μια φωτογραφία  που δεν τη χρειάζονται, για τους ατομικούς χάρτες. Τα παιδιά θα μπορούσαν:
  • να προετοιμάσουν ένα κατάλογο, σε μορφή χρονοδιαγράμματος, με τα πράγματα που μπορούσαν να κάνουν στο παρελθόν, με αυτά που μπορούν να κάνουν τώρα και με αυτά που ελπίζουν πως θα μπορούν να κάνουν στο μέλλον:
▲______________________▲____________________▲
5 χρόνια πριν                             τώρα                       σε 5 χρόνια
  • να ζωγραφίσουν το πορτρέτο τους.
 Εναλλακτικές δραστηριότητες
Τα παιδιά θα μπορούσαν:
  • δουλεύοντας σε ζευγάρια να φτιάξουν το περίγραμμα τους, φωτίζοντας με κάποια έντονη πηγή φωτός για τη δημιουργία σκιάς πάνω σε χαρτί, να βάλουν ταμπελίτσες στα περιγράμματα, να φτιάξουν μετάλλια που να αναγράφουν τα ενδιαφέροντα, τα επιτεύγματα τους κλπ. και να τα κολλήσουν πάνω.
  • να φτιάξουν ατομικά παλτά από χέρια/ ασπίδες και ρητά, που να δείχνουν κάτι από τον εαυτό τους και τις οικογένειες τους σε κάθε ενότητα.
  • να φτιάξουν σήματα που να εκπροσωπούν κάτι από τον εαυτό τους.
  • να φτιάξουν χέρι, πόδι και δακτυλικά αποτυπώματα από μπογιά.

Λέξεις κλειδιά
δεξιότητες • περιορισμοί φιλοδοξίες • ελπίδες • μοναδικός ξεχωριστός • διαφορετικός •ομοιότητες • κάτι σπάνιο • ασυνήθιστος




Πηγή; Η εκπαίδευση στο Δημοτικό Σχολείο.

1 σχόλιο:

ΒΑΡΤΑΜΤΖΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσες δραστηριότητες!!!!Ευχαριστούμε Παρασκευή που τις μοιράζεσαι Μαζί μας!!!!!!!!!!